0
  • سبد خرید شما خالی است !
حفظ سلامتی در هوای آلوده / مصرف عسل به شیوه های مختلف می تواند در این هوای آلوده برای سلامت بدن مفید باشد

معاون توسعه دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امروز آلودگی هوا در کلان شهرها سلامت افراد را تهدید می‌کند؛ عمل به توصیه‌های ساده طب ایرانی را سبب کاهش اثرات آلودگی هوا بر بدن دانست.

کشف دستگاهی که زهر زنبور عسل را استخراج می کند

بر اساس مطالعات تحقیقاتی، زهر زنبور عسل یکی از درمان‌های جایگزین برای بسیاری از بیماری‌ها است که برای سیستم عصبی و درمان عفونت‌ها مفید هستند.

چرا میگویند خربزه و عسل را با هم نخورید ؟

مصرف همزمان خربزه و عسل برای بدن مضر است و می تواند مشکلاتی را برای سلامت بدن به همراه داشته باشد، در صورت خوردن خربزه و عسل باید چه کاری انجام دهیم؟

با عسل زخم های عمیق و سطحی را درمان کنید!

یکی از روش‌های درمان انواع زخم، استفاده از عسل برای سرعت بخشیدن به روند التیام بافت آسیب دیده است؛ مطالعات جدید نیز اثرات ترمیمی عسل روی زخم‌ها را به اثبات رسانده است.

عسل هم فاسد می شود؟

عسل معمولا جزو اقلام خوراکی‌ای نیست که نگران نگه داشتن آن برای مدت‌زمان طولانی یا نگران رشد کپک‌ها در آن باشیم. محققان می‌گویند که عسل تنها ماده غذایی است که تا ابد ماندگاری دارد.

تفاوت عسل طبیعی و تقلبی چیست؟

عسل یکی از بهترین خوراکی‌های طبیعی است که تاثیرات آن در پیشگیری و درمان بسیاری از ناراحتی‌ها شناخته شده‌ است.


خواص عسل برای لاغری

تحقیقات زیادی برای پیشگیری و کنترل چاقی در دنیا در دست انجام است؛ مطالعات نشان می‌دهد که مصرف عسل می‌تواند در لاغری مؤثر باشد؛ در این مطلب علاوه بر اشاره به خواص عسل" برای لاغری، چند نسخه‌ ساده برای کاهش وزن با عسل نیز ارائه شده است.

ساخت پایه‌ کرم‌های ۱۰۰ درصد گیاهی با

مدیرعامل یک شرکت در حوزه گیاهان دارویی گفت: این شرکت نخستین تولیدکننده پایه‌کرم‌های ۱۰۰ درصد طبیعی در ایران است که این پایه‌کرم‌ها به هیچ عنوان مواد شیمیایی ندارد و ۱۰۰ درصد گیاهی است و از موم زنبور عسل، پی نهنگ و روغن‌های گیاهی ساخته شده است.

خواص عسل برای درمان زخم معده/ درمان زخم‌های دیابتی و سوختگی با عسل

یکی از روش‌های درمان انواع زخم، استفاده از عسل برای سرعت بخشیدن به روند التیام بافت آسیب دیده است؛ مطالعات جدید نیز اثرات ترمیمی عسل روی زخم‌‌ها را به اثبات رسانده است.

عسل به کاهش قند خون کمک می‌کند؟
معجزه معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی | ساده‌ترین روش تهیه قوی‌ترین آنتی بیوتیک خانگی

روش‌های مختلفی برای تهیه معجون شلغم و عسل وجود دارد. در این مطلب به ساده‌ترین و بهترین روش تهیه معجون عسل و شلغم پرداخته‌ایم.

سه راهکار داشتن یک روز پرانرژی/ تاثیر عسل در کاهش کلسترول

حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

کشف گونه ای از زنبور عسل با ظاهری غیرعادی و پوزه ای پهن

گونه ‌ای از زنبور عسل با ظاهری غیرعادی و با پوزه ‌ای پهن در استرالیای غربی کشف شده است. با توجه به برجستگی پوزه این زنبور و تشابه آن با سگ ها، این گونه به نام یک سگ نامگذاری شده است.

ساخت پایه‌ کرم‌های ۱۰۰ درصد گیاهی با

مدیرعامل یک شرکت در حوزه گیاهان دارویی گفت: این شرکت نخستین تولیدکننده پایه‌کرم‌های ۱۰۰ درصد طبیعی در ایران است که این پایه‌کرم‌ها به هیچ عنوان مواد شیمیایی ندارد و ۱۰۰ درصد گیاهی است و از موم زنبور عسل، پی نهنگ و روغن‌های گیاهی ساخته شده است.

عمر زنبورهای عسل کم شده است

پژوهش خیره‌کننده دو حشره‌شناس در "دانشگاه مریلند" نشان می‌دهد که طول عمر زنبورهایی که در شرایط آزمایشگاهی کنترل‌شده نگهداری می‌شوند، ۵۰ درصد کمتر از طول عمری است در دهه ۱۹۷۰ مشاهده شده بود. فرضیه پژوهشگران این است که تغییرات ژنتیکی در زنبورها ممکن است مسئول کاهش طول عمر آنها باشند.


عسل یا شربت ضد سرفه؟

این شربت ها عموماً بر پایۀ دکسترومتورفان قرار دارند. مدام تأثیرگذاری این داروها زیر سئوال می‌رود ولی از آنجایی که اثر منفی هم ندارند، از آنها استفاده می‌کنیم چون تصور می‌کنیم این کار بهتر از هیچ کاری نکردن، است.

مقایسه عملکرد پنج نژاد و هیبرید خارجی زنبورعسل با نژاد بومی ایران درمنطقه اصفهان

به منظور بررسی ومقایسه عملکرد نژادها و هیبریدهای مهم و اقتصادی زنبور عسل درمنطقه اصفهان ومقایسه آن با نژاد بومی ایران اقدام به ......